Ana içeriğe atla

İSLAM DİNİNDE TALKÎN'IN GERÇEKLİĞİ

İSLAM DİNİNDE TALKÎN'IN GERÇEKLİĞİ
Senelerden beridir mezopotamya (Kurdistan)toprakları Üzerinde,bir çok (Mele ve Şeyh,) dindarlık
adına halkın arasına girerek,din sömürüsü yaparak dinin temelinde olmayan hürafacilığı ve gerici -
liği yerleştirmişlerdir.Yukarıda (Mele ve Şeyh)lerin adları dile getirmemizle yanlış anlaşılmasin,
bizim amacımız tüm (Mele ve Şeyh)leri kötülemek değildir,Allahın yolunda ayrılmayan ve din sömürüsünü yapmayan Mele'lerimize ve Şeyhlerimize saygımız vardır.Biz dini sömürenleri kast ediyoruz.Memletimizde en fazle sistemin yandaşı ve din sömürüsü yapan ( Mele ve şeyh)ler dir diyoruz.


Bu iki sınıf tarafından toplumda açılan hurafacılıktan oluşan yaraların hadı ve hasabı yoktur.
Hazreti(Muhemme)din, hadislerinde; yahüdiler tarafından yuzlerce hadis adiyle yazı, yerleştirdiler.
Yahüdilerin nasıl hazreti (Muhemmed)in hadislerine, hadis olmayan yazılar yerleştirdiler,öylede yukarıda adı geçenler tarafından yuzlerce (Bid'alar ve hurafaları din adına dinin içinde yerleştirmiş
lerdir.
Dinde yeri olmayan (Bid'a ve hurafa)lardan bir kısmını bu yazimizda deşifre etmeye ve gerçekliğe uygun olacağına çalışacağız.
Halkın arasında (TALKİN)adiyle bilinen konuyu ele alacağız.
TALKIN!
Talkın: ölünün defninden sonra hocalar tarafından ölü ile sesli kunuşarak bilime ve qur'ana uygun olmayan bazı kelimeleri ölüye söylemektedirler.Bilime vb dine uygun olmayan konuşmalarından bir kısmı ölü ile hitab ederken (Ana)sının ismini dile getirir ve babasının ismini hiç dile grtirmiyor.
Talkını okuyanların duşunduklerı nezaket ve ahlak dışı bir düşünce ile, ölünün (Ana)sina afbuyurun “Zina”isnadidir.Yanı ölü kişi “Babasından olmasada mutlaka (Anna)sının oğlu veya kızıdır.
Ölü kişi kimden olursa olsun Allah tarafından zaten bilinmektedir,hiç kimsenin böyle isnadlara hakı yoktur.
Güne talkının içinde inanca ve bilime aykırı ve ters düşen cümleler mevcuttur; talkını okuyan kişi ölüye hitap ederken islam inancina ters düşen cümleler meydana çıkmaktadır.Ölü kişi ile konuşmak zaten islam inancina ve bilime aykırı olmaktadır,çünkü ölen kişinin hiç kimse ile konuşma imkani kalmamiştir ve aynı zamanda dirilme hakide kıyamete kadar olmayacaktır.Çünkü yüce(Allah) rüm
süre sinin 52'nci ayetinde Peygamberi olan(Muhemmed)e diyorki: sen ölülere sesini duyuramasın,
onlar cansiz kimselerdir,sizleri duyamaslar.Ölülerle konuşmanın mümkin olmadığı (Qur'anı kerimin)
ayetlerile isbatlanmiştir.
Şu gerçekleri hiçe sayan ve inancli insanların insani ve islami duyguları sömüren! talkını okuyan kişi,bilimden ve (Qur'an)dan sanki hiç haberi olmamiştir gibi halkı kandırmaktadır.Bu davranışa (Bu-d'a diyemeyiz.Çünkü (Talkın)denilen nesnenin içinde bilime ve inanca aykırı olgular mevcuttur.
Bud'a denilen olay islamiyette emri olmayan (Mevlüd)gibi okumalar, bid'a sayılır,ama islama da zararlı deyildir.
Ölü ile konuşmak ve ölüye iki Melek (Allahın kimdir,dinin nedir,Peygamberin kimdir,) soracak ve saire.Ölü ile konuşmayi ayeti kerimle doğru olmadığını isbatladık,ölüye (Allahın) kimdir? ölüden sorması de bilime ve İslam inancina da aykırıdır.Çünkü kişi hayatinda ya allahım var yada yok inanci ile ölmüştür,ölumden sonra defter kapanmıştır,artık evet veya hayır zamanı geçmiştir.Kişi ölüdür cevap verme iradesi yoktur.Ölüleri Mezardan konuşturan (İsa peygamberin mücizelerindendir.
Talkını okuyan Mele (İSA)deyildir.

 Telkin:Arapça bir kelimedir.kişi bazi kimselere nasihat amaci ile insanlara güzel şeyler söylemesi talkin sayılır. Ölü insanın Mezarı üstünde bulunan ölüye değil hayattaki insanlara hitap etmek ve gözel şeyler söylemek (Talkın)dır.

Celaleddîn Yöyler

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Celalettin Yöyler:Melayê Cizîrî üzerine

CEMİL OĞUZ -ANF İSTANBUL (06.07.2006)- Celalettin Yöyler ünlü Kürt şairi Melayê Cizîrî’nin ‘Divanı’nı yorumladı. “Şiroveya Dîwana Melayê Cizîrî (Melayê Cizîrî Divanı’nın Yorumu)” ismiyle, İstanbul Kürt Enstitüsü Yayınlarından çıkan eser Cizîrî’ni şiirini detaylı bir şekilde yorumladı.

Li ser jiyan, huner û felsefa Melayê Cîzîrî

LÊKOLÎN Li ser Melayê Cîzîrî  Enstîtuya kurdî /Berlîn /Ev nivîs ji kovara lêkolîn û zanistî a Enstîtuya kurdî hatîye girtin. Hevpeyvîna bi Celalettin Yoyler re Pirs: 1   Li gora hinek idîa, hinek dîtin û nirxandinan, ji % 70- 80 ê şair û nivîskarên Kurd di bin bandêra Melayê Cizîrî de mane. Ev çendî rast e, nisbeta wê çend e? Ku wuha be çine faktor û kerametên li pey vê angaştê? Ev hêz, hêza ewqas sedsal e, kêr û têhna xwe diparêze, cîhana nivîskar û  helbesvanên Kurd de, rapêça wê heye û ji rêbaza helbest hûnana Melê av vedixwe. 

Kur’an-ı Kerim literatüründe her insana milletine sahip çıkma emri var

Celalettin YÖYLER Güncellenme :  15.02.2013 06:02 Ayetin Arapça metni: Yâ eyyuhen nâsu innâ xelaqnâkum min zekerin ve unsâ ve ceelnâkum şuûben ve qebâile (li teârefû) inne ekremekum indellâhi etqâkum, innellâhe  e’lîmun xebîr (xebîrun). Hucürat-13 Meal: ‘Ey iman edenler, biz sizi bir erkekle bir kadından, bir asıldan yarattık. Birbirinizle tanışmanız, işlerinizi tedbirle idare etmeniz, karşılıklı olarak, İslami kurallarla örtüşen milletlerarası teamüllere uymanız, yardımlaşmanız, kültür ve medeniyet alışverişinde bulunmanız, birbirinize iyiliği tavsiye etmeniz için, sizi milletler ve kabileler haline getirdik. Allah yanında en değerliniz, en üstününüz, takva esaslarını-Kur’ân esaslarını iyice benimseyerek tavizsiz hayata geçireniniz, en çok günahlardan arınıp azaptan korunanız, kulluk ve sorumluluk şuuruyla, haklarına ve özgürlüklerine sahip çıkarak şahsiyetli davrananınız, dini ve sosyal görevlerinin bilincinde olanınızdır. Allah her şeyi bilir, gizli-açık her şeyden ...