İSLAM DİNİNDE
TALKÎN'IN GERÇEKLİĞİ
Senelerden beridir mezopotamya (Kurdistan)toprakları Üzerinde,bir
çok (Mele ve Şeyh,) dindarlık
adına halkın arasına girerek,din sömürüsü yaparak dinin
temelinde olmayan hürafacilığı ve gerici -
liği
yerleştirmişlerdir.Yukarıda (Mele ve Şeyh)lerin adları dile
getirmemizle yanlış anlaşılmasin,
bizim
amacımız tüm (Mele ve Şeyh)leri kötülemek değildir,Allahın
yolunda ayrılmayan ve din sömürüsünü yapmayan Mele'lerimize ve
Şeyhlerimize saygımız vardır.Biz dini sömürenleri kast
ediyoruz.Memletimizde en fazle sistemin yandaşı ve din sömürüsü
yapan ( Mele ve şeyh)ler dir diyoruz.
Bu iki sınıf tarafından toplumda açılan hurafacılıktan oluşan
yaraların hadı ve hasabı yoktur.
Hazreti(Muhemme)din, hadislerinde; yahüdiler tarafından yuzlerce
hadis adiyle yazı, yerleştirdiler.
Yahüdilerin nasıl hazreti (Muhemmed)in hadislerine, hadis olmayan
yazılar yerleştirdiler,öylede yukarıda adı geçenler tarafından
yuzlerce (Bid'alar ve hurafaları din adına dinin içinde
yerleştirmiş
lerdir.
Dinde yeri olmayan (Bid'a ve hurafa)lardan bir kısmını bu
yazimizda deşifre etmeye ve gerçekliğe uygun olacağına
çalışacağız.
Halkın arasında (TALKİN)adiyle bilinen konuyu ele alacağız.
TALKIN!
Talkın: ölünün defninden sonra hocalar tarafından ölü ile
sesli kunuşarak bilime ve qur'ana uygun olmayan bazı kelimeleri
ölüye söylemektedirler.Bilime vb dine uygun olmayan
konuşmalarından bir kısmı ölü ile hitab ederken (Ana)sının
ismini dile getirir ve babasının ismini hiç dile grtirmiyor.
Talkını okuyanların duşunduklerı nezaket ve ahlak dışı bir
düşünce ile, ölünün (Ana)sina afbuyurun “Zina”isnadidir.Yanı
ölü kişi “Babasından olmasada mutlaka (Anna)sının oğlu veya
kızıdır.
Ölü kişi kimden olursa olsun Allah tarafından zaten
bilinmektedir,hiç kimsenin böyle isnadlara hakı yoktur.
Güne talkının içinde inanca ve bilime aykırı ve ters düşen
cümleler mevcuttur; talkını okuyan kişi ölüye hitap ederken
islam inancina ters düşen cümleler meydana çıkmaktadır.Ölü
kişi ile konuşmak zaten islam inancina ve bilime aykırı
olmaktadır,çünkü ölen kişinin hiç kimse ile konuşma imkani
kalmamiştir ve aynı zamanda dirilme hakide kıyamete kadar
olmayacaktır.Çünkü yüce(Allah) rüm
süre sinin 52'nci ayetinde Peygamberi olan(Muhemmed)e diyorki: sen
ölülere sesini duyuramasın,
onlar cansiz kimselerdir,sizleri duyamaslar.Ölülerle konuşmanın
mümkin olmadığı (Qur'anı kerimin)
ayetlerile isbatlanmiştir.
Şu gerçekleri hiçe sayan ve inancli insanların insani ve islami
duyguları sömüren! talkını okuyan kişi,bilimden ve (Qur'an)dan
sanki hiç haberi olmamiştir gibi halkı kandırmaktadır.Bu
davranışa (Bu-d'a diyemeyiz.Çünkü (Talkın)denilen nesnenin
içinde bilime ve inanca aykırı olgular mevcuttur.
Bud'a denilen olay islamiyette emri olmayan (Mevlüd)gibi okumalar,
bid'a sayılır,ama islama da zararlı deyildir.
Ölü ile konuşmak ve ölüye iki Melek (Allahın kimdir,dinin
nedir,Peygamberin kimdir,) soracak ve saire.Ölü ile konuşmayi
ayeti kerimle doğru olmadığını isbatladık,ölüye (Allahın)
kimdir? ölüden sorması de bilime ve İslam inancina da
aykırıdır.Çünkü kişi hayatinda ya allahım var yada yok inanci
ile ölmüştür,ölumden sonra defter kapanmıştır,artık evet
veya hayır zamanı geçmiştir.Kişi ölüdür cevap verme iradesi
yoktur.Ölüleri Mezardan konuşturan (İsa peygamberin
mücizelerindendir.
Talkını okuyan Mele (İSA)deyildir.
Telkin:Arapça bir kelimedir.kişi bazi kimselere nasihat amaci ile
insanlara güzel şeyler söylemesi talkin sayılır. Ölü insanın
Mezarı üstünde bulunan ölüye değil hayattaki insanlara hitap
etmek ve gözel şeyler söylemek (Talkın)dır.
Celaleddîn Yöyler
Yorumlar
Yorum Gönder